Continua la presa de pèl de RENFE

http://www.vilaweb.cat
 
 

La gestió que va fer Renfe de l'incident ha provocat les crítiques de tots els partits catalans, excepte el PSC. ERC i ICV demanaran la compareixença al congrés de la ministra de Foment Magdalena Álvarez. CiU i el PP n'han exigit la dimissió. Per la seva banda, Renfe ha dit que obrirà una investigació per esbrinar les causes de l'avaria que ahir va deixar prop de 600 passatgers atrapats en un tren entre Sants i Bellvitge. Avui, el director de Rodalia, Miguel Ángel Remacha, els ha demanat disculpes.

[@more@]

Aquest matí, el servei ha restablert la normalitat, tot i que alguns trens anaven encara amb retard.

Renfe, de nou sense atendre els viatgers

El batlle accidental de Barcelona, Jordi Williams-Carnes, va expressar als responsables del ministeri de Foment el malestar perquè Renfe no va informar els passatgers durant els fets. Segons alguns testimonis, la companyia es va limitar a dir-los que no sortissin del tren, però no els va oferir cap assistència, per la qual cosa alguns usuaris van acabar trucant els bombers, que van desplaçar-se fins al vehicle, els van donar aigua i van obrir les finestres del vehicle per alleujar la forta calor. Com que l'avaria no es resolia, els bombers van desallotjar els passatgers i els van conduir, a peu i pel túnel, fins a Sants.

 
A banda d'aquesta avaria, a la tarda ja s'havia produït un altre incident que va provocar retards en els trens de la mateixa línia C2. El robatori de cinquanta metres de cable de coure entre el Prat i Gavà va espatllar els semàfors que controlaven la circulació ferroviària, cosa que va provocar retards en aquesta línia i també en els trens de mitjana i llarga distància en direcció cap a Tarragona i València.

Abans d'ahir, més incidències

Una avaria en el sistema de senyalització entre les estacions de Clot i Passeig de Gràcia va alterar dijous la circulació de trens a les línies C2 i C10. A consequència de la incidència, durant unes hores la connexió entre Barcelona i l'aeroport del Prat es va haver de fer amb autobusos.

També hi va haver retards d'una mitjana de quinze minuts a la línia C2, entre Barcelona i Maçanet; i en els trens de mitjana distància que unien Barcelona amb Girona i Tarragona.