La RENFE , un cop més

   Els nostres governants, responsables de l’enfonsament del túnel del Carmel i responsables fer passar el TGV a un pam dels fonaments de la Sagrada Família, ara ens volen fer creure que el tràgic atropellament que hi va haver a Castelldefels la nit de Sant Joan és només culpa dels passatgers. El senyor Nadal no assumeix cap responsabilitat, la RENFE tampoc. Si algú es vol creure a tots aquests il·luminats que se’ls cregui, però jo no me’ls crec. Tots els que tenim la dissort de viatjar sovint amb la RENFE sabem que la línia 2 de rodalies RENFE està deixada de la mà de Déu, que els trens grinyolen, que les portes no s’obren , que la megafonia no va, que els que paguem el bitllet som l’excepció i que als treballadors de RENFE els hi sua la polla tot i passen olímpicament dels usuaris. Els usuaris no som tractats com a clients sinó com una merda, per la RENFE els usuaris som un simple ramat de bens, res més. El que ha passat al baixador de la platja de Castelldefels en el fons era d’esperar, tanta deixadesa i tanta desídia a més de provocar talls, retards i esvorancs algun dia havia de provocar morts. El baixador de la platja de Castelldefels està mal fet, és una ratera, provoca aglomeracions i no està preparat per tanta gent. En el tema de l’atropellament hi han dues responsabilitats, la responsabilitat dels usuaris, que no nego, i la responsabilitat de la RENFE i de l’Administració, que han validat un baixador que no està en condicions i que provoca aglomeracions. Entre intentar caminar apretat dins un allau de gent cap a una única sortida i sortir caminant ràpidament fins l’altra banda de la via per molta gent serà sempre més temptador saltar la via, i aquesta precisament és la responsabilitat de la RENFE. L’estació està tan mal feta que és molt millor saltar la via que sortir per la porta i la RENFE i l’Administració han de respondre civilment per això, la seva incompetència no pot quedar impune. El que està clar és que construir una bona estació de tren val diners i per la RENFE i per l’Administració hi havien altres prioritats.

A continuació reprodueixo l’opinió  de la senyora Àngels Coté , regidora de Castelldefels, sobre aquest baixador poc després de que el reinaguressin :

 

 

 http://www.naciodigital.cat 

Una regidora de Castelldefels va dir que l’estació podria ser una «ratera» per Sant Joan

 La regidora de Castelldefels Àngels Coté va advertir el novembre de 2009 en un ple municipal que el renovat baixador on ahir a la nit es va produir l’accident ferroviari en què van morir 12 persones, que  "la nit de Sant Joan allò pot ser una ratera, i en els mesos de juliol i agost, també ".


La regidora Àngels Coté, d’ERC, va mostrar la seva preocupació en un ple celebrat el 26 d’abril de 2010 per alguns problemes de seguretat que al seu parer podien produir-se en la nova estació, especialment en les sortides de la instal lació, a causa d’uns mecanismes que segons ella dificultaven el pas dels viatgers. Un problema que també va explicar en un post al seu blog .

"Aquesta estació ara a l’hivern poden tenir un trànsit però, per exemple, la nit de Sant Joan allò pot ser una ratera, i els mesos de juliol i agost també", va advertir la regidora, que afegia: "No és tant com han quedat les obres, sinó la seguretat d’aquesta estació ", perquè "quedes com en una gàbia", segons consta en la transcripció de la seva intervenció. "Ens han tancat el pont i, per tant, no podem pujar des de l’andana per l’exterior i, a més, encara que surtis de pressa quedes en una ratera, perquè la sortida és molt lenta amb aquests torniquets de ferro", indicava la regidora.

Àngels Coté insistia a advertir sobre la perillositat de "les allaus de l’estiu o d’una nit de Sant Joan", i considerava que aquesta situació "s’ha de mirar abans que vingui l’estiu" ja que "podem trobar en una situació difícil". Textualment afirma en el seu blog:

"I si la manca de seguretat per a sortir la patim ara que som, només, els ciutadans i ciutadanes de la ciutat què passarà a l’estiu quan l’allau de gent que transportin els trens (pensem en la nit de Sant Joan i el mesos de juliol i agost?) Què bèstia tot plegat! Els i les que no la utilitzen diuen que cuca ben pintada…Des de lluny tot es veu bé des d’aprop ens tornen a castigar i vull cridar-ho per evitar que el crit d’alerta es torni lament irreparable. Senyores i senyors els convido a fer es pas soterrat quan arriba l’últim tren allà cap quarts d’una de la matinada i el mes de gener i si vénen en cotxe el deixen on puguin de la part del mar doncs l’excursió que els espera si feien cames deixant-lo a l’altre banda serà d’aquelles que fan història".

A aquesta intervenció, la regidora d’Urbanisme i Obres, Maria Miranda, va contestar que ja havia traslladat algunes d’aquestes preocupacions als responsables de Delegació del Govern i Adif, i que la resposta que se li havia donat era que "el model que tenim al baixador és un model que hi ha en molts llocs i que generalment aquest tipus de problemàtiques no es produeix ".